SteamWorld Heist

 Merhaba Indie sever, bu incelemede SteamWorld Heist'i ele alıyoruz. Bu oyunla Steam indirimlerinde, Steamworld Franchise'ının toplu indirime sokulmasıyla tanıştım. Bu türde bir oyunu ilk defa oynuyorum diyebilirim, o yüzden bu inceleme diğerlerine nazaran biraz farklı olacak.

Aynı evrende geçen SteamWorld Quest: Hand of Gilgamech, SteamWorld Dig 1&2 oyunlarını da bir ara ele alırım belki ancak şimdi asıl oyunumuza geri dönelim.

SteamWorld Heist
















Nedir bu SteamWorld Heist?


SteamWorld Heist, 2 boyutlu, sıra tabanlı, RYO, Strateji oyunudur. Benzer bir oyun olarak XCOM serisini her ne kadar andırsa da oyunun 2 boyutlu olmasından dolayı yapımcılar, 3 boyutlu sıra tabanlı strateji oyunların aksine daha kısıtlı bir alanları olmasına rağmen gene de oyuncuyu oyunda tutabilecek kadar oyunu eğlenceli yapmışlar.


Hikayesi

SteamWold Heist, adından da anlaşılacağı üzere SteamWorld evreninde geçiyor, bu evren Steampunk evrenine çok benzer ancak uzayda geçtiği için pek bir tasarım var denemez, neyse hikayemize geçelim:

 Hikaye, Kaptan Piper ve ekibinin Outskirts'deki Scrappers gemilerine baskın düzenleyerek yakıt (bu evrende su ile eşdeğer) için baskın yapma girişimiyle başlıyor. Son baskınlarından yalnızca Kaptan ve eski denizci Seabrass hayatta kalır ve oyunumuz burada, eğitim kısmında başlar. 

Hikaye en temel haliyle böyle diyebilirim, tabii oynadıkça gelişen bir hikaye örgüsü var. Çok da iyi sayılmaz ama tatmin edici bir hikayesi var.

Oynanış


Geldik oyunun en önemli yerine: oyunda 3 adet mekanik üzerine kurulu: bir konuma ilerlemek, siper almak ve ateş etmek. Böyle deyince kulağa epey basit ve az geliyor ancak emin olun sıkılmayacaksınız.

















Oyunda 3 temel mekanik olmasına rağmen yapımcılar giriş kısmında belirttiğim gibi yaratıcı davranmışlar. Çeşit çeşit silah, karakterler, karakterlerin sınıfları, eşya ve şapka mevcut.
 (Evet, şapka.)

Mesela eğitim kısmında oynayacağınız Kaptan Piper Faraday karakteriyle takımınızdaki diğer dostlarınıza bonuslar kazandırarak destek çıkabilir, gerekirse bir keskin nişancı gibi donatarak takımın hasarını üstlenmesini sağlayabilirsiniz. Belirli dükkanları açarak, yan görev ve ana görevleri yaparak ekibinizi genişletebilirsiniz. Tabii her birisi de kendi şapkasıyla birlikte katılıyor ekibe.

Tecrübe

 Ekibiniz her yağma sonrasında kazandığı ganimet dışında, bir de tecrübe puanı kazanıyor. Bir robot seviye aldığında sınıfına göre çeşitli özellikler kazanabiliyor, mesela Kelle Avcısı bir robotla oynuyorsanız ve seviye alırsa, birini öldürdüğünde tekrar atış yapabilme becerisi kazanıyor.

Eşya

Her yağmadan sonra bazı kasalardan silah ya da karakterinize takabileceğiniz eşyalar düşebiliyor. Bu eşyalar çeşitli. Can artıran, fazladan vuruş yapmanızı sağlayan, fazladan mesafe ilerlemenizi sağlayan eşyalar düşebilir. Tier sistemi, yani kademe sistemi vardır. 1,2,3 diye sıralanır ve en üst seviyesi 3'tür.

Silahlar

Silahlar da her yağmadan sonra topladığınız ganimetten çıkabilir. Tier sistemi vardır. Tabii bu düşen silahları her karakter kullanamıyor. Roketatar kullanan bir karakter SMG kullanamıyor mesela. Düşen silahların da kendi içinde çeşitliliği mevcut: merminizin nereye gideceğini gösteren, iki kez sekebilen ya da kritik vuruş ihtimalini artıran olabilir.

Şapka

Oyunun en hoş detaylarından biriyse şapkalar, oyunda hiçbir amaçları yok ama karakterinizi güzel bir şapkayla görmekten daha iyi ne olabilir ki? Şapkalar dükkandan parayla ya da savaş içinde bir düşmanı şapkasından vurduktan sonra yerden alarak kazanılabilir.

Siper almak

Oyunda haritanın tasarımına göre bir varilin, kalkanın ya da duvarın arkasına siper alabilirsiniz. Bu siperlerin canı ne olduklarına bağlı değişkenlik gösterebilir. Mesela patlayıcı bir varilin yanında durmanızı hem canının az olmasından ötürü, hem de robotunuzun parçalarına ayrılmaması adına tavsiye edebilirim. Tabii mermileri seken bir silahınız varsa doğru açıyla bir kalkandan (ya da yüzeyden) sektirerek düşmanı da vurabilirsiniz.

Görsel Tasarım

Kendine has bir görsel tasarımı olmasına rağmen oyun uzayda geçtiği ve robot konseptinde olduğu için gördüğünüz en güzel şey uzay gemilerinin ve dükkanların tasarımı oluyor. Göze hoş gelebilecek seviyede olmasına karşın pek bir albenisi yok bana kalırsa.


Zorluk


Oyunda 5 çeşit zorluk var. Bu zorlukların seviyesine göre görevde başarısız olunca ne kadar Yakıtınızın kaybedileceği, düşmanın sayısı, hasarı ve canı gibi değerler artıyor, oyunu daha da zorlayıcı kılıyor fakat kazandığınız bonus tecrübe de artıyor. İlk defa oynayacaksanız benim gibi Regular zorluğu tavsiye ederim.
 Zorluktan bağımsız olarak, yağma esnasında bir robotunuzu kaybetmeniz görev tamamlanınca onun tecrübe puanı kazanamamasına sebep olduğu için fazla cezalandırıcı buluyorum. Bir robotunuzun seviyesi 4'ken, diğeri 3 kalabiliyor, böylece sonraki görevlerde o robotu kullanmak istemeyebiliyorsunuz ve bu da çeşitliliği dolaylı yoldan kısıtlıyor.



Müzikler

Oyunda kulağıma çarpan hiçbir müzik olmadı ancak oyunun müzikerini adına yaraşır şekilde Steam Powered Giraffe yapmış. Oyunun müzikleri Steam'de ayrı satıldığına göre hiç de fena değildir herhalde. 


Son sözler

Bu incelememiz de bu kadardı. Okuduğunuz için teşekkür ederim, eğer oyun ilginizi çektiyse aşağıdaki bağlantıdan, Steam'den, %80 indirimle, 5 TL'ye alabilirsiniz. 
Bu indirimin amacı savaştaki Ukrayna'ya maddi yardımda bulunmak, yani 1 haftalığına gelirlerin tümü Ukrayna'ya gidiyor. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Indie Dışı: Hades

Indie nedir, Indie oyunlar nelerdir?